Pages

Friday, August 22, 2008

精彩的学院生活 。my U life

开学已有一个星期了。这一个星期以来我都过得很好。

开学的第一个星期就已经有
4assignment了。而且都是前一天才放上学院的网站,我们第二天就要在班上呈现。还好的是都是group assignment,要不然我也不知道怎么把它做完。

很多意想不到的事发生,让我觉得开学真好。


It’s already a week since I started my school. This whole week was so good for me.

I have 4 assignments since the first week of study. They post the assignment to student portal one day before the due date. Luckily it’s was a group assignment, if not I don’t know how will I be able to finished it.

A lot of things happened, which make me feel school life is really nice.





my mom





my godmother


Orientation的那几天我的我的室友相处得非常好。原本我是我家里唯一的华人,我妈妈一直说服我找另外一个华人一起住。过后我才发现到其实每间家都只有一个华人,所以根本就没有分别。我们hostel是校方安排的,可是我们并不是住在学校里面,只是first year时一定要住校方安排的住宿。比起别人我真得觉得我这间家的人都非常好。有些人和室友不合啦!也有些也一直向校方要求换屋子。其实都很难可以换到,而且要经过讲师的批准。这次的orientation比以前foundation时的来的无聊。


I mix well with my housemate from the orientation day. I am the only Chinese in my house, my mom keep on pursuit me to find another Chinese girl to stay with. But then I found out that each house only have 1 chinese. Can you imagine how few Chinese in my school? Our hostel was organize by the college, but we aren’t staying in the college’s hostel, only the first year we need to stay under college. Compare with other friends, I think my housemate is the best. We already work together very well. Unlike other housemate, they ask for house changing or group changing. We need lecture approver for the changed. The orientation this year was much more boring then last time my foundation’s orientation.




my orientation group members









my housemate






my room-mate







星期一


当天我就已经和敏、cindy、珍、旸还有敏的哥哥,威、威的女友,琳,还有两个新进来的药剂科系的学生,罗赫文,一起吃火锅晚餐。其实应该说,他们全部都是读药剂系的,就除了我是医学系的。没办法啊!foundation时我们就已经认识了,当然会比较亲。


Monday


Today I ate steamboat together with mei, cindy, Amanda, zaiyang and also mei’s brother, wei, his girlfriend, ling, and another 2 new comers which study pharmacy, loh and wen. Actually I am the only one who studying medicine. Other of them were all studying pharmacy.



星期二


我 们这一班的人又一起去吃晚餐。我想那两个 新来的学生会被我们这一群神经的人吓倒。很不明白的是他们那一群人一直捉弄我和文,好像叫他追我那样,又故意让他坐在我的旁边。我对他们这下无聊的举动没 什么反应,可是好像吓倒文了。哈哈。罗更好笑。他跟文说:要就赶快从这几个女生选一个,不然你就只剩下包头的可以选了。


Tuesday


We all together went to eat dinner again. I think the 2 new comers will be very surprise by this group of crazy people. I don’t understand why they all like to make fun of me and the new guy, wen, as if keep on encourage him to court after me, and then purposely let him sit beside me. I am feeling-less with their lame act. Then loh is so funny. Haha… He told wen: if you want then you better choose one among this few girls, if not you only can choose the other girl with wrap headed. (muslims)





星期三


就当我走去敏的家吃晚餐时,路上我遇到Lam。相隔了那么就我们终于在路上遇到。虽然住在同一个住宿区,我们却好像从来没有碰见对方。当时天很黑,我想他应该没有注意到我,一直到他从我身边经过时我才叫他。他看起来有点惊讶,但是还是跟我聊了一下子。他还是老样子,我递一眼就认出他了。


Wednesday


On the way to mei’s house for dinner, I saw Lam. After so long, at last we met on this road. Although we stay in the same area but we never met. That day was so dark, I think he will never notice me, until he passed by me only I call him. he was quite surprise, but he still talk with me for a while. He is still the same old him, I can recognize him by the first look.










星期四


我没有想到在开学的第一个星期就有人向我表白。只是我不知道他是不是认真的。F也是我在foundation就认识了,只是当时我重读一个sem,所以他现在是我的学长。我们一向以来都有保持联络,只是一直以来我都觉得我们就只是普通朋友,他也不会对我有任何的感觉。开学的前几天也有问我开学的准备。


Thursday


I didn’t thought that someone will actually confess to me in this ever first week open school. I don’t know he was serious or just kidding. I knew F since foundation, but then I repeat 1 sem so he is my senior now. We still keep in touch even thought we aren’t the same year anymore, but we are just normal friends which I think he won’t has feelings toward me.





昨天我在学校又看到他,当时他是背向我的,所以我就打了他的背后以下,疑似打招呼。他一回头,我回他一笑我就走掉了。当时我赶去买文具,因为下一堂课就快要开始了。当天晚上他就穿了一封简讯给我。


Yesterday I saw him along the sideway in college, he was facing back to me, so I just tap on his back, and then reply a smile when he turn back. Just a normal saying ‘hi’. Then I rush to buy some stationary before the next class which going to start in few minutes.

That night he sms me.




“我不准你以后拍我一下后就跑掉,不管你跑到哪里我都会追到你。”

“I will never allow you to run away from me like today anymore, I will chase you no matter where you go.”








当时我看着封简讯时是没有感觉到什么,可是现在回想起来,他好像开始对我暧昧了吧!


I didn’t feel anything when I read this message, but now when I think back. He seems to has special meaning in it.





今天晚上他就穿了一封简讯为我。


He sms-ed me tonight.





“你是个很好的朋友,我想我应该考虑你成为我的女朋友。你要不要?”

“ hey, you’re such a nice friend… think I might consider taking you as my girlfriend la. Want?”



我看到这封简讯时就有点吓倒,就会想起昨天他传给我的简讯,才发现到原来昨天他已有表示。


I am a totally shock when I read this message, then I though back what he sms me last night, he seems like have some kind of showing since yesterday.



我没有正面的回答他的问题,然后转移话题。聊了一下他又回到原来的问题。


I didn’t reply him directly, then trying to change the topic. But after a few chat he was back to his main question.



“现在已经很晚了,只有情人才会传简讯。那你现在是不是我的女朋友?”

“ anyway, its getting late now. Only lovers texting in middle of night. Are you my girlfriend or what?



他太直接了吧!我没有办法,就只好以开玩笑的方式回复他。


He is way too straight forward! I have no choice, then I reply him like sort of kidding.



“你是不是认真的?我是你的女性朋友。哈哈!当然我们还是好朋友。”

“ are you serious?? I am your girl’s friend. Haha! Of course we are still good friend.”



他的回复:


“我当然是认真的,以开玩笑的方式。”

“of course I am serious, in a kidding way.”



我真得很不明白,我们什么时候有了化学作用。我真得那么后知后觉吗?


I am totally in blurr, since when we have chemistry to each other? Am I so slow as in this feelingsss??





我只能说,他再错的时间对错的人有感觉。


I only can say that, he had the feeling with the wrong people in wrong timing.





星期五


我每个星期五会有考试,而且成绩在短短几分钟后就会揭晓。我这次很害怕自己会过不了,还好我及格了,可是我很不满意我的成绩。我想我应该可以做得更好的。我现在缺乏的是一股推动力。


今天我在走廊遇见F,他也停下来和我聊天,我有点尴尬。我觉得我对他开始有一种‘保持距离’的感觉。好像不可以像以前那样很开放的聊天。





Friday


Each Friday I have assessment, and the result will be posted in a few minutes time. I was so worry that I will fail as they says there are 12 people fail, but luckily I passed. But I am not satiscfied with my result. I think I can do better then this. But I am lacking of motivation.


Today I say F in college, and he stopped by and talk with me. I am quite shy I think. I feel as I keeping a distance from him. as if I can’t talk with him so openly like last time.

2 comments:

Carmen said...

好一句
在错的时间 对错的人有感觉

只能说你魅力太强了咯
嗯···也许应该以顺其自然的去面对吧
感觉最重要哦

加油咯。。。

bluestarstsl said...

女王:
我也只不过是一般的人。呵呵!