Pages

Tuesday, January 6, 2009

无奈

我接受不到今天看到的成绩。
好像双重打击。
我不应该今天去看的,为什么今天要去看呢?
也许明天看我的成绩就不会那么的查。

我已经经全力做到最好了。
我求助、自助,什么都做了,可是却得不到效果。
我以为我不明白,所以找朋友给我解释。
我以为我读书的方式错了,我更改我读书方式,到处打听别人怎么读书的。
我觉得读得不够,所以重复读了又读。
我觉得找个朋友来给我补习,可是却一点经部都没有,反而退步。

我真的不知道要怎样说服我自己接受这一切。
好像一场梦可是却是事实。
好像我所作的一切都是白费的。
付出那么多缺什么都得不到。

我的要求其实很小很小。
最多考试就给我及格我就够开心的了。
可是,要及格都怎么难,我应该怎么办。

不是说我没有努力或尽力。
或没有做补救。
我尝试了那么多的方法,做了那么多自己该做的本分,可是到最后只是白忙一场。


别人好想不用付出就可以得到他想要得。
我却刚好相反。


以后还是不要抱什么期望,那就不会有失望了。



也许我应该重新考虑这科是不是适合我。




我真的有个冲动想要他电话给我爸妈说也许我真的很不适合读这科系。





写出来后比较舒服了,但是我还是很失落。
很多事情需要重新考虑。
好无助。

4 comments:

Carmen said...

Hey there,
dun be so upset and give up !

Maybe is not your prob from the beginning k, try to think positively, perhaps nothing goes wrong with ur study method, just that something went wrong in between, maybe you need double concentration than others, or even a better enviroment?
Nothing is impossible, is all depends on whether you really wanna achieve what you want.

If you really not suit for this course, you should have end up earlier, but why are you still here now?
Beacause You believe in yourself ..

Think over again, just be yourself, follow your own study style and you will realize someday, you will get what you want!

cheers,

Anonymous said...

加油...

bluestarstsl said...

c a R m e n ❉:
thanks for being supportive. i also don't know where go wrong. i concentrate, study hard and smart. join tutorial, find someone to become my tutor and so many but still can't archive what i want. sometimes just feel so frustrated.

ya... cause i want it and all of this is what i ask for... i think a lot this 2 days. i guess i am better and more calm down by now.

thanks for your support ya...



yun:
谢谢!:)

Carmen said...

Glad to hear that from you!
everything got its own challenge, just pick it up and do it!

I believe you will success !
all the best ~