Pages

Sunday, September 6, 2009

二十一岁生日快乐!!!。happy 21th birthday!!!

二十一岁生日快乐!!!
happy 21th birthday!!!


不知不觉就二十一岁了。
活在这个世界上也有二十一年了。
做了很多很多,也尝试了很多。
it seem like i am 21th!
lived in this world for 21 years.
did many things, tried out many things too.


近几年做得比较多。
也许长大了,知道要做什么。
人生短暂,要做的事就要快点做。
好好享受人生最重要。
i archived more thing these recent years.
maybe i've grow up, know what i want.
life is short, so just do whatever that need to do.
it's important to enjoy this life.


我去过国民服役,尝试过那种生活。
群体的生活,还有一班很好玩的朋友。
i went to National Service, had that kind of life.
had a lots of friends and life there.


我也曾到百货公司里的药剂店做工。
老板很好,对我们都很好,几乎没被骂过。
i went to work in pharmacy in supermarket before.
the people in-charge treat us so well, never even being scolded before, at all.


然后很顺利地进了医学系,今年第二年。
有时辛苦时会想,我到底是不是选错科系了。
过后又想,这条路是不能回头的了。
我只能过继续走下去,很坚强的,很勇敢的走下去。
then i get into med college, now in 2nd year.
some times i will think whether i choose the wrong course.
but i'll think back, i will never walk back.
so i only can continue my journey, steadily and bravely, long my journey.


又不知不觉地去当幼教。
我想当时就是我最快乐的时候。
每天都和那一些天真无邪的小孩子们相处,真得很开心。
有时我也会想,要适当不成医生,我会去当幼教。
虽然薪金不高,但是很开心。
then suddenly i went to become kindergarten teacher.
i think that was my happiest moment in my life.
everyday having fun with those naive kids, totally filled with happiness.
some times i'll think, if i don't become a doctor, then i will go become a kindergarten teacher.
although the salary wasn't high, but i will be very happy.


过后和朋友一起到越南。
虽然不是第一次出国,可是是第一次自助旅行,也是第一次和朋友旅行。
到越南朋友的家去,然后再上山下海的。
那一次的旅行,很开心。
整整去了八天,有史以来最久的旅行!
i went to Vietnam with my friends.
although it was not the first time i go oversea, but it's first time i pay for myself for the trip, and also first oversea trip with my friends.
we went to Vietnamese friend's house, then up to the mountain and down to the sea along the trip.
that trip was so fun and unforgettable.
we went for 8 days, longest ever trip.


今年去停泊倒学潜水,还得到潜水执照。
真的很光荣。
this year went to Perhentian Island to learn diving, got my diving license!
i am so proud of it!


长大了,好像也学会了很多东西。
回去银行处理金钱,也会处理很多申请文件。
靠自己就可以做很多的事。
when it's grown up, i start to learn a lot of things.
know how to deal with money in back, and lost of paperwork and application forms.
i can do by myself.


有时看到身边的朋友做什么都会说:我爸爸做的,我妈妈做的。
真得很不顺耳。
怎么这么大了还爸爸妈妈的。
虽然说有人保护是好的,但是我真的很看不起那些人。
sometimes i saw friends that always say: my dad do it for it, my mom did for me.
although it's good for people to protect, but i just look down to those who can get the things done by themselves.



很多人都说我看起来很独立。
会吗?
说真的我的外貌给人家的印象其实跟我本人是完全不一样的。
a lot of people say i look independent.
seriously?
my look was totally different with what i going to leave an impression to you.


今年没有什么庆典,也没有庆祝。
没有别人那样二十一岁有生日宴会或生日派队。
我就是要跟人家不一样。
this year no celebration or party.
not like others who have celebration or party on their birthday.
i just want to be different then other people.


二十一岁只不过有过另一个生日。
这一天应该对生下我们的妈妈一个大大的拥抱。
21st years old is just another birthday.
we whould give our mom a big hug and thanks her for bring me to this world.


我不只没有庆祝生日,没有蛋糕,还把我一头长发给剪了。
和家人简简单单的吃了一餐。
和朋友简简单单庆祝一番。
就这样,很普通的过了二十一岁。
don't have celebration, not even a birthday cake, i even cut short my hair.
just a simple dinner with family.
a simply celebration with friends.
i passed my 21th birthday.


我想换新。
不好的就像开叉了的头发都剪掉。
好的慢慢来像从新生出来的头发。
i just want to be fresh.
for those who are not good, cut it off like my hair.
and those which are good, grow steadily like my hair.



今年最好的生日礼物就是认回那一班小学朋友!
不知道怎样的,我们又联络回了。
记得以前我们的年代,每个都没有手提电话的。
写纪念册时,是留家里电话的地址的。
开始时也许会寄卡片什么的,渐渐也懒惰了。
当时也没有什么msn的,email都不知道有没有。
this year, the best present i get was get in touch back with those old friends.
just don't know how we get in touch back.
remember in our time, we don't have handphones like nowadays.
we wrote down our house phone's number and also address.
at first we might post a few cards to a few friends, then later we get lazy and stop posting.
there were no msn that time for us, not even a email i think.


很开心的,大概全班的朋友有认回了。
还有几个正在努力的找寻。
希望很快的我们可以来个聚会,大家好好的聚一聚。
very very happy that we get to know almost friends from the class.
still got a few need to find out more.
hope that we will have a gathering very soon.


我还是希望我可以赶快把书读完。
还有漫长的三年啊!
很多的朋友都已经出来工作了。
i still hope that i could finished up my studies as soon as possible.
there are 3 more years to go.
lost of my friends have come out for working and training.



非常感谢那些祝福我的朋友!
没祝福的也没关系,我不会介意。
因为我也常常忘记别人的生日!哈哈!
very happy to those friends who wished my happy birthday!
and to those who forgotten, it's ok i don't mind.
cause i use to forget people's birthday too! haha!




生日快乐!我对自己说!!
happy birthday! i tell myself!!


Alles Gute zum Geburtstag

1 comment: