Pages

Monday, July 14, 2008

个人化妆。Personal make-up

很久没有更新我的文章了。
我的blog已经和我的生活有点距离了。
除了去越南,还有一件事我还没宣布。
Long time didn’t update my post.
My blog has been disconnected to my life.
Other then Vietnam trip, I still not yet announce another thing.

我去上化妆课!!!
我已经开始上课了,就在这个月1日。
I went to make-up class!!
I started the course, since 1st of this month.

我根本就没想过我回去上化妆课。既然有这个机会,我当然不会错过。有一天我妈妈就突然问我要不要去学化妆,她有折扣礼卷。我妈妈竟然会开口叫我学化妆,好比太阳从西边升起了。
I never thought of go to learn make-up. Since I have this change, better I don’t miss it. One day my mom asked me want to go to learn make-up or not, she has discount voucher. My mom actually asked me to go learn make-up, which similar that the sun rise from the east.

我学的是个人妆,22堂课,总共是RM280。然后我妈妈有RM100礼卷,所以我只需付RM180就可以学化妆了。每堂课是两个小时,可是那里的老师才 没那么计较,我要带上一整天也无所谓。那里有很多学生,大多数都是学专业化妆,就像婚礼新娘妆等。而且她们都当那里是自己家,在那里呆上一天,早餐午餐晚 餐都那里解决。
I took personal make-up course, 22 sessions, total RM280. Then my mom have RM100 voucher, so I just need to pay RM180 for the whole course. Each session was 2 hours, but the teachers there wasn’t that fussy and calculative, I even can stay there for the whole day. There were many student, most of them learn professional make-up, which like make-up for the bride and so on. They even treat there as their own home, stay for the whole day and learn make-up, breakfast lunch dinner also settle there.

老师说我的进展很快,所以我飞得特别快,而且我有声明能越快学完就越好,最好就是我上大学以前把所有课都修完。那里的老师也很好,和亲切。不会有老师马学生的戏码上演。老师和学生的关系就像两个朋友。
My teacher says I am a fast learner, but before this I also say that I want to learn as fast as possible, the best is I can learn finish before I enter college. The teachers there were so good and kind. Scolding from teacher will never happen. Teacher and student will be like friends.



我妈妈好像越来越开放了。
  1. 我越南男性朋友要住我的家,我妈妈竟然什么都没说,还很乐意让他们住。认识我的朋友听到我说这件事时,都会有“什么??!!”这种反应。这是我第一次邀请我的朋友住我的家,就连我的女性朋友都没住过我的家。这件事最让我觉得不可思议!
  2. 我说我朋友去考潜水驾照,我妈妈说她有亲戚是教潜水的,不如去跟他学!我妈妈竟然没有反对,可是最后我还是没去学。早知道我就早点去学,现在根本没有时间。
  3. 我说我要去越南,她也没反对。上次Vu来又跟我妈提起,但是我妈妈好像不乐意让我去。可是那天我说要和几个朋友去越南,她竟然没有反对。

I think my mom become more and more open.
  1. My Vietnamese friend wanted to stay in my house, my mom never says anything, some more so willing to let them stay here. Friends of mind heard about this will like “what??!!” reaction. This is the first time I invited my friends to stay in my house, even my girl-friend never stayed my house before. This make me feel like so unbelievable.
  2. I told my mom that my friends went to took diving license, then my mom says she has relative that teach diving! Why don’t I go to learn from him? My mom didn’t disagree, but I didn’t learn at last. If I knew earlier I might go to learn; now I totally don’t have any time.
  3. I say I want to go Vietnam, she didn’t disallow me. Last time when Vu came and told my mom about the plan, she was like not want to let me go. Then that day I told her I want to go Vietnam with some of my friends, she allow me!


要知道以前我的妈妈啊就连我去参加课外活动也会很不高兴,念东念西的。现在就连男性朋友住进我的家,她还请他们一餐。哈哈哈!
Knowing that last time my mom doesn’t even like I go for school activities, she will keep nagging. But now even some boy-friends came and stay my house, she even treat them a meal. Hahaha!

上次情人节还会问我没有人送我玫瑰花啊。天~~~
Last valentine she some more asks did anyone give a roses. God~~~

2 comments:

uncertainty said...

hahahahaha,,,,
good la u...
can go Vietnam....

hahahaha
damn syok lahhh
i wan ur mum~~~~
lol ^^

bluestarstsl said...

uncertainty:
apala... last time i want your mom remember? hahaha
cause she is young and your gap wont so big... hahaha